dijous, 16 de novembre del 2017

Camí de l'aigua de Bolvir

Bonica passejada tot seguint el rec que porta l'aigua des del riu Querol als municipis de Bolvir i Ger.
L'any 2010 l'Ajuntament de Bolvir va adaptar un itinerari tot seguint aquest rec i va instal·lar una zona de pícnic amb dues taules de pedra a la devesa de Sallens. A la llista d'itineraris per la Cerdanya aquest recorregut té el número 19.
És una plàcida caminada per la solana de la Cerdanya amb racons molt bonics i grans vistes del pla de la Cerdanya i de la Tossa d'Alp i Puigmal.
El camí és molt fàcil i està perfectament senyalitzat.
Podem començar la caminada al mateix poble de Bolvir o a l'inici de la carretera a l'ermita del Remei, just al costat de la rotonda, ja que hi ha una àmplia zona per poder-hi deixar el vehicle.
Seguirem la carretera fins l'ermita del Remei i allí girarem a l'esquerra per tal de seguir un carrer asfaltat fins a trobar el rec.
Aquest carrer té molt bona vista, però la tenim a l'esquena, per tant és qüestió d'anar-nos girant per tal de contemplar el panorama que tenim darrera.
Arribats al rec hi ha un tètol informatiu i girem a l'esquerra per a començar a seguir un encantador camí que segueix el curs del rec.
El camí travessa el rec varies vegades i ho fa per uns petits ponts de fusta.
Òbviament el rec té un desnivell escàs i per tant va resseguint la silueta de la muntanya. A vegades s'allunya de Bolvir i d'altres s'hi apropa. A vegades la vegetació no et deixa veure el paisatge però d'altres queda a cel obert i podem gaudir àmpliament de la vista.
A vegades és un camí i d'altres es converteix en una pista.
El camí ens porta a tocar de les cases més altes del poble; indret on hi ha una antena i uns dipòsits. Ara seguirem la carretera que mena a aquest indret fins una cruïlla.
Aquí tenim dues opcions, una consisteix en girar a l'esquerra i entrar al poble i la segona opció consisteix en seguir la pista que surt a la dreta i arribar-nos fins la devesa de Sallens, on ja hem comentat que hi ha una zona de pícnic amb dues taules i un rètol que ens indica que hem arribat al final del camí de l'aigua de Bolvir (itinerari nº 19).
Ara haurem de tornar a la cruïlla anterior i entrar al poble de Bolvir pel carrer que mena directament a l'església de Santa Cecília.
Aquest carrer ens ofereix una bonica estampa de l'esmentada església.
De l'església seguirem baixant tot passant pel costat de la Casa del Poble i després seguirem la carretera fins l'indret on hem deixat el vehicle, donant per acabada aquesta bonica volta.
Aquesta excursió és una passejada i per tant el més important és la vista i no el temps; si no t'atures i només camines es pot fer en dues hores, i gaudint de l'entorn en pots estar tres ... o les que vulguis.
Wikiloc - ruta Camí de l'aigua de Bolvir - Bolvir, Catalunya (España)- GPS track