dimecres, 26 d’abril del 2017

Pont de Corones i pics de Piedras Albas, 2998m i d'Aragüells, 3037m.

Excursió que ens permet pujar a l'oblidat pic de Piedras Albas de 2998 m.
Sobre aquest cim hi ha poca informació i la poca que hi ha no deixa massa clar si la pujada final al cim és fàcil o difícil. Amb aquest itinerari pretenc explicar una mica detalladament la pujada al cim de Piedras Albas per la que podríem dir-ne "via normal" i la posterior ascensió al pic d'Aragüells.
L'itinerari és comú a la pujada a l'Aneto des del pont de Corones fins l'ibon Inferior de Corones.
Durant gran part de la pujada a aquest estany el pic de Piedras Albas i l'itinerari que seguirem ja és visible a l'esquerra del pic d'Aragüells.
Només sortir de l'estany ens hem de desviar a l'esquerra per tal de realitzar una llarga flanquejada, baixant primer uns metres per tal d'estalviar la tartera i després seguirem la flanquejada en marcat sentit ascendent per tal de revoltar el pic d'Aragüells fins a entrar ja molt enlairats a la coma final que formen el pic de Piedras Albas i l'Aragüells.
Hem de pujar a un evident collet que hi ha davant nostre i que ja hem anat veient tota l'estona amb una marcada tartera blanquinosa que hi mena.
És una pujada relativament curta i ens deixa abocats a la impressionant vista de l'estany de Cregüenya.
Estem a uns 2950 metres aproximadament així doncs la distància que ens separa del cim és curta.
Del cim es desprèn en direcció sud la trencada aresta de Piedras Albas i la part culminant sembla un amuntegament de blocs.
Hem de començar a pujar com si volguéssim assolir l'esmentada aresta però sense arribar-hi (si mireu el track veureu que així ho vaig fer i vaig tindre que recular) doncs abans arribar-hi ens hem de fixar que per la dreta, és a dir pel vessant de Cregüenya, (en aquest punt ja no hi ha "pati") hi ha una sèrie de petites terrasses ens permeten guanyar alçada fàcilment, ens hem d'ajudar de les mans, però en cap moment el desnivell a superar amb les mans és superior a la nostra alçada i no és gens vertical, els últims metres els farem pràcticament pel fil de l'aresta. (si seguiu mirant el track veureu que inclús vaig pujar i baixar per indrets diferents, això demostra l'amplada i facilitat de la pujada final al cim).
Recomano aquest cim per ser un cim poc visitat i per la grandiositat de la seva panoràmica general i en particular de l'estany de Cregüenya vist des del sud i també del solitari estany de Piedras Albas.
Una vegada situats novament al collet vaig fer una nova flanquejada per tal d'estalviar-me la creta que puja al pic d'Aragüells per tal d'assolir la carena sud d'aquest cim i passar a l'altre costat per tal de superar els metres finals.
Si des del cim de Piedras Albas veiem l'estany de Cregüenya de costat, des de l'Aragüells el veiem des d'un extrem i podem comprovar la llargada d'aquest bonic estany.
No baixarem del cim en direcció al coll d'Aragüells doncs ens hauríem de "menjar" la gran i inacabable tartera de grans blocs fins l'estany gran de Corones, anirem baixant seguint les fites i el corriol pel llom del cim fins arribar a l'esmentat estany i allí retrobarem el camí al pic d'Aneto.
És una excursió que recomano per sortir una mica dels tòpics de la vall de Vallhiverna i visitar i conèixer un racó i un cim completament desconegut.
del pont de Corones a l'ibonet de Corones: 50mn
de l'estany gran de Corones a l'ibon de Corones: 20mn
del ibon a l'ibonet: 5h 40mn
del ibonet al pont de Corones: 35mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Pont de Corones i pics de Piedras Albas, 2998m i d'Aragüells, 3037m. - Cerler, Aragón (España)- GPS track