dissabte, 22 d’abril del 2017

Estany de Llauset, cap d'Anglos, 2810m, pic Soubiron, 2815m i pic d'Anglos Central, 2790m.

pic Russell

Bonica excursió per uns cims molt poc visitats en una zona cada vegada més freqüentada degut a la facilitat d'accés fins l'estany de Llauset i que permet pujar fàcilment al pic de Vallhiverna i  fer les travessies del GR per la vall de Vallhiverna i d'Anglós-Selenques.
Actualment els recorreguts per aquesta zona han quedat reforçats per la inauguració el juliol del 2016 d'un nou refugi guardat tot l'any i situat molt a prop de l'estany del Cap de Llauset.
Aquest refugi de disseny avantguardista situat a 2.425 metres és més alt de l’Alt Aragó i pertany a la Federación Aragonesa de Montañismo (FAM).

El pic de Soubiron té una impressionant panoràmica sobre l'estany Packe (o Negre) i més parcialment sobre l'estany Russell (o del Cap de la Vall) i també sobre el mateix pic de Russell i la cresta de Selenques.
Darrera les puntes del Margalida treu el nas el pic d'Aneto. Davant mateix tenim els pics de Mulleres i Feixant, amb la vall de Selenques als seus peus, així com el refugi particular que hi ha al costat d'un petit estanyol proper a l'estany Packe.
També veiem tota la vall dels Besiberris amb el característic Besiberri N tancant-la. També treu el nas el pic dels Posets i tot el massís del Turbón.
Mentre que des del pic d'Anglos podrem gaudir de la vall del mateix nom, amb el rosari d'estanys i estanyols que l'adornen i el puntet que correspon al refugi lliure d'Anglos.
No cal dir que tota la zona està presidida constantment pel pic de Vallhiverna.
Aquests son alguns dels arguments per a visitar aquests cims.

Per a situar-nos a l'estany de Llauset hem d'anar en direcció al túnel de Vielha i agafar la sortida a Senet i Aneto i a continuació seguir fins el bonic i petit poble d'Aneto, la carretera revolta el poble per la dreta i es converteix en l'antiga carretera de les obres de la presa de Llauset.
La seguirem, durant tot el seu recorregut, en fortes llaçades que guanyem el fort desnivell fins l'estany.
Just abans del seu final hi ha un túnel d'un quilòmetre de llargada que ens deixa al final de la carretera i al costat de la resclosa de l'estany; indret amb una vista fantàstica sobre el pic de Vallhiverna.

Excursió sense dificultats, però que requereix un coneixement d'alta muntanya.
De l'aparcament arrenca el camí molt ben marcat que revolta l'estany per la seva esquerra orogràfica (és a dir la nostra dreta). A la cua de l'estany el camí s'enfila i arribem a una cruïlla. A l'esquerra pujaríem al Vallhiverna. Seguim a la dreta; una flanquejada amb molt bona vista de l'estany de Llauset porta a la cabana de pastors i immediatament desprès a l'estany de Botornàs. El revoltarem i poc desprès hi ha una nova cruïlla al pic de Vallhiverna i als estanys del mateix nom. Ara també hi ha el camí que porta al nou refugi del Cap de Llauset.
Seguim el camí i arribem al bonic estany del Cap de Llauset (fa uns anys hi havien les restes d'una avioneta estavellada).
Revoltem l'estany i ens enfilem al coll dels Estanyets, on la panoràmica se'ns obre a la vall d'Anglos amb tots els seus estanys.
Deixem el camí i girem a l'esquerra per a enfilar-nos sense cap problema fins el cap d'Anglos.
Seguim la fàcil cresta fins el proper pic Soubiron, tots dos amb vistes espectaculars. A continuació ens apropem fins el cim d'Anglos Central i tornem al coll dels Estanyets fent una flanquejada a mitja alçada.

de l'estany de Llauset a la cabana de Botornàs: 45mn
de la cabana de Botornàs a l'estany del Cap de Llauset: 35mn
de l'estany al coll dels Estanyets: 15mn
del coll dels Estanyets al Cap d'Anglos: 45mn
del Cap d'Anglos al pic Soubirón: 25mn
del pic Soubirón al pic d'Anglos Central: 15mn
del pic d'Anglos Central al collet dels Estanyets: 50mn
del collet dels Estanyets a l'estany de Llauset: 1h 25mn.
Wikiloc - ruta Estany de Llauset, cap d'Anglos, 2810m, pic Soubiron,2815m i pic d'Anglos Central, 2790m. - Aneto, Aragón (España)- GPS track