dilluns, 27 de març del 2017

Curta excursió circular que ens portarà des de l'ermita de Sant Pere Sacama situada sota mateix de la Creu de Saba fins al puig Cendrós i a la tornada passarem per les ruïnes del mas de Puigventós, indret on ens desviarem per apropar-nos al turó de la Gronya, tornarem a les ruïnes del mas per tal de seguir el camí que ens portarà novament a l'ermita de Sant Pere.
A l'ermita de Sant Pere Sacama s'hi arriba per uns 2 km de pista en bon estat. Aquesta pista surt de la carretera B-120 de Viladecavalls a Olesa, pocs metres després de la cruïlla amb la B-121 a Vacarisses.
D'aquesta ermita romànica també cal dir, a part d'estar situada en un indret amb molt bona vista, que és potser una de les ermites més vistes i menys visitades; ja que és molt visible a la sortida de Terrassa per l'autopista de Manresa; just a l'indret, on a la dreta de l'esmentada via hi ha uns grans talussos, la tenim davant mateix.
Tant la Creu de Saba com el puig Cendrós i el turó de la Gronya son uns miradors privilegiats de tota la zona, però la vista abasta fins el Pirineu (Puigmal, Cadí, diria que el Montsent de Pallars també es veu), el Tibidabo, el mar, però òbviament el que destaca més és la panoràmica sobre el massís de Montserrat, omnipresent durant tota l'excursió; també des del puig Ventós i el turó de la Gronya es veu l'ermita de Sant Salvador de les Espases, a vegades costa identificar-la ja que la muntanya de Montserrat sembla que es vulgui menjar l'indret de Sant Salvador.
A l'indret de les ruïnes del mas del Puigventós hi ha un panell que explica la importància de l'esmentat mas, així com fotografies de diverses dates on es veu el seu esplendor i posterior decadència.
És una excursió curta, però molt bonica i amb poc desnivell; i el camí que puja des de l'ermita de Sant Pere a la Creu de Saba (que és la pujada més forta de tota l'excursió) podríem dir que és una sender que "s'ho agafa amb molta calma" ja que va fent llaçades de pendent suau i cada revolt és un mirador.
de l'ermita de Sant Pere a la Creu de Saba: 25mn
de la Creu de Saba a la Creueta: 10mn
de la Creueta al puig Cendrós: 25mn
del puig Cendrós al turó de la Gronya: 30mn
del turó de la Gronya a Sant Pere Sacama: 25mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Sant Pere Sacama (Olesa de Montserrat), Creu de Saba, puig Cendrós i de la Gronya - Olesa de Montserrat, Catalunya (España)- GPS track