divendres, 24 de març del 2017

Collbató, Miranda de Santa Magdalena, Albarda Castellana i Sant Jeroni

Caminada pel massís de Montserrat sortint del poble de Collbató, concretament del carrer Pujolet o del carrer Drecera.
L'itinerari ens portarà per indrets molt bonic i a la vegada interessants. Primer pujarem per la drecera de Fra Garí que ens deixa a les ermites de Sant Onofre (en obres) i de Sant Joan (en ruïnes) però situada en un indret molt bonic, ja que estava construïda al vessant solell de la muntanya i aprofitant una balma. Sortirem de l'ermita pel un camí estret però amb una barana i molt aviat arribem a les ruïnes de l'ermita de Santa Magdalena, situada en un collet amb vistes al Monestir (diuen que a la nit es sentia el cant dels monjos).
D'aquestes ruïnes surt un corriol que puja fins el mirador de Santa Magdalena, un cim de 1123 metres amb una vista fantàstica.
Tornem endarrere i baixem per les escales de Jacob (graons tallats dins d'una canal) per arribar al camí de Sant Jeroni; camí que seguirem fins molt a prop de l'ermita de Sant Jeroni, a la que no arribarem.
Abans farem una aturada al mirador que hi ha a mig camí, Després ens ajuntarem amb el camí que ve del Monestir, per abandonar-lo més endavanr en desviar-nos a l'esquerra per pujar a un proper collet. Indret pel que passarem tres vegades.
Primer girarem a l'esquerra per pujar a l'Albarda Castellana (sostre comarcal del Baix Llobregat), al que arribem ajudats per una corda que ens facilita superar un petit mur de 3 metres (no sempre hi ha la corda, però es pot fer perfectament sense). És un cim força allargat que ens convida a anar d'un extrem a l'altre.
Tornarem al coll esmentat anteriorment i seguirem un corriol que ens deixa novament al camí de Sant Jeroni just on aquest comença la pujada final amb els típics graons.
Una vegada arribats al cim de Sant Jeroni tornarem al coll anterior.
Girarem a la dreta i baixarem pel camí.
Aquest track va saltant torrenteres per arribar al collet dels Pollegons, després d'una dura remuntada d'uns 120 metres.
D'aquesta manera estalviarem caminar per la pista de Collbató a la Vinya Nova. Però si no volem fer la remuntada esmentada podem seguir baixant directament pel camí dels Francesos que ens deixarà a l'esmentada Vinya Nova (on ens podem aturar per dinar-hi) i seguir la pista fins el punt d'inici de l'excursió.
de Collbató al mirador de Fra Garí: 25mn
de l'Albarda al cim de Sant Jeroni: 15mn
de Sant Jeroni al collet dels Pollegons: 1h
del collet a Collbató: 1h 10mn
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Collbató, Miranda de Santa Magdalena, Albarda Castellana i Sant Jeroni - Collbató, Catalunya (España)- GPS track