dijous, 23 de març del 2017

Collbató-el Bruc (Vinya Nova) i Sant Jeroni

Bonica excursió pel sector sud del massís de Montserrat, sortint dels aparcaments del restaurant la Vinya Nova a cavall dels termes municipals de Collbató i el Bruc, i seguint el camí del torrent del Pont. Molt bon camí que guanya força alçada, però d'una manera molt esglaonada i no es fa feixuc, entre altres coses per la panoràmica que es va obrint darrere nostre. Sobre la cota dels 800 metres ens unirem amb el camí de l'Artiga Alta. Poc després sortirem a una mena de collet on el camí gira 90 graus a la dreta, indret on veurem un camí que baixa a l'esquerra. Cal posar atenció perquè per aquest corriol sortirem a la tornada.
Seguint amunt acabarem sortint al camí de sant Joan a sant Jeroni. Camí que seguirem fins el cim, tot passant pel costat de l'ermita de sant Jeroni.
Per no retornar íntegrament pel mateix camí es pot seguir el camí dels francesos per abandonar-lo més endavant (camí senyalitzat amb marques vermelles i fites) que baixa en gran part per un roquisser fins el fons del clot de la Sajolida per seguir-lo uns pocs metres i remuntar per tal d'enllaçar novament amb el camí de pujada.
Molt bona panoràmica del serrat dels Pollegons, de la regió de santa Magdalena, del cavall Bernat, del Montgrós...
de l'aparcament al camí de sant Joan: 1h 30mn
del camí de sant Joan a sant Jeroni: 45mn
Total pujada: 2h 15mn
De baixada: 2h 05mn
TOTAL: 4h 20mn.
També podeu seguir aquest itinerari i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Collbató-el Bruc (Vinya Nova) - sant Jeroni - Collbató, Catalunya (España)- GPS track