dimarts, 14 de febrer del 2017

Sobrepuny i Sobrepuny Baix, des de la Nou de Berguedà

Fàcil i bonica excursió als cims del Sobrepuny, he posat la classificació de moderat degut al desnivell de més de 800 metres, però no hi ha cap dificultat tècnica en tota la sortida i el camí és molt ben marcat en tota la sortida.
Ens creuarem amb moltes pistes, però seguint el track no hi ha cap pèrdua i també hi ha varies opcions principalment a la baixada, doncs segons quin camí agafem passarem per uns indrets o uns altres, però sempre arribarem a la Nou.
L'itinerari que seguirem passa, només sortir del poble, per la font de Cal Patzí (indret molt bonic); més amunt sortirem a unes amplies prades i a les ruïnes de Can Caselles; ara el camí comença una forta i sostinguda pujada per un camí molt ben senyalitzat fins arribar al collet de Sobrepuny; a la dreta anirem al mirador del Sobrepuny Baix i a l'esquerra al Sobrepuny; seguirem per l'altre costat del cim i baixarem fins el collet del Faig i seguirem fins les mines de carbó (el pou d'una d'elles, amb una reixa de protecció, impressiona per la verticalitat i profunditat), després retrobarem el camí de pujada.
La vista és molt amplia, i si no hi ha boira veurem el pantà de la Baells als nostres peus; també destaca la perspectiva del Pedraforca, del Cadí, de la serra d'Ensija i dels rasos de Peguera, el Montseny, Montserrat, la tossa Plana de Lles, el puig Pedrós, les penyes Altes del Moixeró, la tossa d'Alp, una mica el Puigmal.
Cal dir que l'excursió és fàcil, però la pujada és forta i sostinguda sense treva pràcticament fins dalt el cim.
de la Nou al Sobrepuny Baix: 1h 45mn
del Sobrepuny Baix al Sobrepuny: 15mn
del Sobrepuny a la Nou passant pel coll del Faig i mina de Carbó: 1h 50mn
TOTAL: 3h 50mn.
Wikiloc - ruta Sobrepuny des de la Nou de Berguedà - la Nou de Berguedà, Catalunya (España)- GPS track