divendres, 17 de febrer del 2017

Santuari de Corbera-Cogulló d'Estela, roc d'Oró i Torreta dels Enginyers, tornada per la font de Tagast

la brillantor sota els núvols a l'horitzó és el mar, al costat de la Mola de Sant Llorenç de Munt

Excursió amb inici a l'ermita i santuari de la Mare de Déu de Corbera i que transcorre per uns paratges molt bonics de rasos i amb petites dificultats en arribar a la carena, tant per pujar al Cogulló d'Estela com al roc d'Oró i també a la torreta dels Enginyers si seguim el corriol que va pràcticament pel fil de la carena. I tot amb unes vistes espectaculars des del mateix començament de l'excursió.
És un itinerari circular amb el punt d'unió a la font del Tagast, a la pujada girarem a l'esquerra i en sortirem per la dreta a la baixada.
L'indret de la font del Tagast és molt bonic i convida a fer-hi una aturada, per a beure l'aigua de la font i contemplar el paisatge.
A partir de la font del Tagast veureu que el track s'aparta del camí i s'enfila per passar per la font dels Pedregars (no raja) i a continuació fa una sèrie de maniobres estranyes per a sortejar els cingles i finalment perd uns metres per a retrobar el camí molt a prop ja del coll d'Estela, si no teniu interès en veure aquesta font, no seguiu el track en aquest punt i aneu seguint el camí que us deixarà a l'esmentat coll. El camí està molt ben marcat en el mapa i al final enllaça amb una pista.
Per a pujar al Cogulló d'Estela hi ha un curt pas on hi ha una cadena per ajudar a pujar i/o baixar, cadena que també hi ha per a pujar al roc d'Oró. No son necessàries, però ajuden.
Al coll d'Estela hi ha una font que normalment no raja i a mitja pujada al roc d'Oró trobarem dues fonts més, la de Constança de Puigventós (que raja) i la del Porró (que no raja) molt properes totes dues.
El comentari sobre si les fonts ragen o no és un comentari que pot variar d'un any a l'altre o d'una estació a l'altre.
Del roc d'Oró podem seguir dos camins per anar a la Torreta dels Enginyers, un va per l'esquerra i sense cap dificultat, però fent una mica de volta, en hi deixa a dalt, l'altre camí segueix més o menys el fil de la carena, i quan aquesta es torna difícil flanqueja sempre pel vessant dret; aquest és el camí que segueix el track, doncs és més atractiu i bonic.
Des de la Torreta seguirem el camí sense cap problema fins a la collada dels Rasets i després fins el coll del Tagast (important cruïlla de camins) i nosaltres agafarem el que baixa per la dreta per a sortir novament a la font del Tagast.
La vista és molt extensa, des de la inconfusible brillantor del mar al costat de la Mola, passant pel Montseny, Montserrat, dos embassaments el de la Baells i el de la Llosa del Cavall, la serra d'Ensija, el port del Compte, el Sobrepuny, (el Pirineu estava tapat per la barrufa), el Bages, el Berguedà, el Solsonès, ... etc
de l'ermita de Corbera a la font del Tagast: 50mn
de la font al cogulló d'Estela: 50mn
del cogulló al roc d'Oró: 35mn
del roc d'Oró a la torreta dels Enginyers: 15mn
de la torreta a la font del Tagast, pel coll del mateix nom: 30mn
de la font a l'ermita: 20mn
Wikiloc - ruta Santuari de Corbera-Cogulló d'Estela- roc d'Oró- Torreta dels Enginyers - Castellar del Riu, Catalunya (España)- GPS track