dijous, 16 de febrer del 2017

Santa Maria de la Quart

Sant Pere de la Portella

Sant Andreu de Sagàs

Curta excursió que ens porta de Santa Maria de la Quar a Sant Pere de la Portella d'anada per camins de muntanya i de tornada seguint la carretera.
De bon començament seguim una amplia pista que puja fins arribar a un collet, allí hem d'abandonar-la per seguir un sender a l'esquerra en forta baixada. Marcat amb pintura de color groc aquest sender desemboca en una amplia pista molt a prop de la bonica font de l'Abat (indret molt bonic) i pocs metres després arribem al monestir de Sant Pere de la Portella.
Aquesta excursió però pot quedar a dins d'una jornada complerta per aquesta poc coneguda zona del Lluçanès.
Primer podem visitar el monestir de Sant Andreu de Sagàs (amb pintures romàniques, les originals les trobarem al museu de Vic), després podem pujar fins a l'ermita de Santa Maria de la Quar, situat salt d'un espadat amb una vista extraordinària
A continuació farem l'excursió (a peu o amb cotxe) al monestir de Sant Pere de la Portella, indret impressionant i en procés de restauració (quan hi ha pressupost) i per acabar podem recuperar forces a Sant Maurici de la Quar.
Wikiloc - ruta Santa Maria de la Quart - Sant Pere de la Portella - la Quar, Catalunya (España)- GPS track