dissabte, 18 de febrer del 2017

Rasos de Peguera-el Pedró-Torreta dels Enginyers

Roc d'Oró i Cogulló d'Estela, des de la Torreta

Excursió amb raquetes fins el Pedró i després sense, degut a al poc gruix de la neu i que a mesura que avançava el dia la neu s'anava fonent.
Per a començar la caminada ens hem de situar a l'antiga estació d'esquí dels Rasos de Peguera.
Fàcil en tot el recorregut. Dalt del Pedró (o Rasos de Dalt) i també dalt del Rasos de Baix no hi ha panoràmica doncs la vegetació la tapa, principalment al Rasos de Baix, però durant el trajecte pels rasos aquesta mancança quedarà àmpliament compensada. La Torreta dels Enginyers si que té molt bona vista; aquest cim té dues puntes, la segona queda una mica amagada per la vegetació, però si ens hi arribem té una vista extraordinària. Es veu l'embasament de la Baells als peus; Montserrat i el Montcau al fons, davant nostre els dos cims del Cogulló d'Estela i la roca d'Oró, a més de tot el Pirineu Gironí amb el Puigmal com a cim més rellevant. Pel camí també veurem la serra d'Ensija amb la Gallina Pelada, la Creu de Ferro i el Serrat Voltor, atc...
tot el camí és molt evident i marcat; tret de la pujada al Pedró, però la direcció és evident i el bosc és poc espès i es pot pujar per molts indrets. En arribar al rasos tot queda molt més clar.
La baixada de la Torreta la farem per una pista que ens deixa a 100 metres de l'aparcament dels Rasos de Peguera.
de l'aparcament al Pedró: 1h
del Padró als Rasos de Baix: 40mn
dels Rasos de Baix a la Torreta: 25mn
de la Torreta a l'aparcament: 35mn
També podeu seguir aquesta excursió i veure el mapa i la gràfica a:
Wikiloc - ruta Rasos de Peguera-el Pedró-Torreta dels Enginyers - Castellar del Riu, Catalunya (España)- GPS track