diumenge, 22 de gener del 2017

Santa Fe, Els Esqueis de Morou, Empedrat de Morou i avioneta estavellada

Bonica excursió per dins dels boscos de castanyers i faigs de santa Fe del Montseny. L'única petita complicació és la grimpada de 3 ó 4 metres fins als Esqueis de Morou, però pujar-hi és totalment voluntari doncs el camí passa just pel costat.
També visitarem l'indret on hi ha les restes d'una avioneta que es va estavellar el març de l'any 2000 amb el tràgic balanç de la mort de l'únic ocupant. Les restes de l'avioneta s'han queda allà protegides per l'arbrat que l'envolta i molt propera al mas de can Font de Corts, per cert cal remarcar la privilegiada situació d'aquest mas, amb unes vistes panoràmiques excel·lents (darrerament aquestes restes han estat retirades).
Per rematar l'excursió passarem per la resclosa de l'estany de Santa Fe on si teniu sort i està ple i és la tardor el joc de llums i de reflexos dins l'aigua és digne de contemplar.
L'excursió no requereix gaires explicacions doncs està molt ben senyalitzat i els camins son molt evidents.
Anar fins l'indret de l'avioneta també és opcional, si volem fer l'excursió més curta una vegada situats a la cruïlla "d'anada i tornada", doncs això, en lloc de girar a l'esquerra i seguir el camí de Santa Fe a Riells en sentit Riells, girarem a la dreta i l'agafarem en sentit Santa Fe i escurçarem la sortida en una mica més d'una hora.
Per grimpar els pocs metres del turó de Morou el camí ens deixa al peu de les roques finals, allí veurem una petita canal amb una roca inclinada encastada al mig. Aquesta roca ens servirà d'improvisada escala per tal d'arribar al capdamunt del turó; no hi ha excessives preses però hi trobarem les justes. Dalt del turó hi ha un llibre registre i un pessebre.
de Santa Fe als Esqueis de Morou: 45mn
dels Esqueis a l'indret de l'avioneta:: 50mn
de l'avioneta a Santa Fe: 1h 10mn
TOTAL: 2h 45mn.
Wikiloc - ruta Sta. Fe-Turó de Morou-avioneta - Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)- GPS track