dissabte, 28 de gener del 2017

Dipòsits de Matadepera-turó del Gurugú-mal pas i castellasa de Can Torres-carena de les Ànimes-Saüc-la Mola

Entretinguda i interessant excursió per la zona de les castellasses de la serra de l'Obac. No és difícil, però el pas del "mal pas" és millor fer-lo amb la roca seca i no és apte per a persones amb vertigen.
El camí comença en la part alta del municipi de Matadepera, just al costat d'un gran dipòsit d'aigua i en els metres inicials segueix el camí dels Monjos.
Molt aviat agafarem un camí secundari que surt a la dreta i que ens portarà al coll de les Castellasses o del Mal Pas.
Allí ens desviarem a la dreta per a pujar dalt del turó del Gurugú, que ens donara unes bones vistes de la Castellassa de Can Torres i que com a curiositat hi ha un gran i bonic pi que ocupa la part més alta del turó.
Tornarem al coll del Mal Pas i molt aviat travessarem aquest pas, és una mica llarg i aeri però presenta cap dificultat, ja que és completament pla i el relleix és una mica ample per a permetre el pas.
Després arribarem a la zona de la Castellassa de Can Torres, espectacular.
La podem revoltar tota, però l'últim sector és molt exposat; podem revoltar-la sense cap problema en dues terceres parts de la seva secció, tot admirant les formidables parets que en defensen el punt més alt.
Tornarem sobre els nostres passos uns metres per tal d'agafar el corriol que s'enfila per la can al de l'Elefant. Tampoc presenta cap dificultat, potser un parell de passos requereixen ajuda de les mans, però tot està rodejat de vegetació. Bona vista de la Castellassa des del fons de la canal.
A la sortida de la canal i abans d'enllaçar amb el camí de la Senyora ens podem desviar a la dreta per tal d'arribar-nos a l'extrem del cingle amb unes impressionants vistes de la Castellassa.
Tornarem per enllaçar amb el camí de la Senyora que seguirem força estona, en un punt determinat ens desviarem a l'esquerra i per una nova canal canviarem de cingle i passarem al cingle superior on trobarem el camí de la font Solei.
Molt aviat ens tornarem a desviar a l'esquerra per seguir el corriol que transcorre per la serra de les Ànimes i que ens portarà al bonic racó de la fon del Saüc.
Darrera mateix de la font surt un amagat corriol que després d'enfilar-se per una molt curta canal ens deixa a les portes del monestir de la Mola.
La tornada la farem seguint el camí del Monjos fins el punt d'inici del itinerari.
D'aquesta manera haurem fet una bonica travessia per varis camins i canals d'aquesta zona de la serra de l'Obac.
dels dipòsits de Matadepera al coll de les Castellasses: 15mn
del coll al turó del Gurugú: 5mn
del turó a la base de la Castellassa de Can Torres: 15mn
de la base de la Castellassa a la font del Saüc: 1h 05mn
de la font a la Mola: 10mn
de la Mola al punt d'inici: 35mn
TOTAL: 2h 25mn.
Wikiloc - ruta Dipòsits de Matadepera-Castellasa-Saüc-la Mola - Matadepera, Catalunya (España)- GPS track