dissabte, 28 de gener del 2017

Dipòsits de Matadapera-la Mola, pel mal pas de Can Torres i la via Lucky Txei

En primer lloc cal dir que la categoria de difícil és deguda a la pròpia via Lucky Txei, i apurant una mica més al Mal Pas de la Castellassa. Aquest darrer és inevitable passar-hi, però si que es pot evitar la via Lucky Txei, doncs just abans d'arribar al peu de la Castellassa de can Torres hi ha un trencall a l'esquerra que també supera la mateixa graonada, però per una canal molt més fàcil i surt molt a prop de la sortida de la via. Aquesta cruïlla està marcada amb un waypoint que diu "cruïlla fàcil". Però si feu servir aquesta canal la sortida perd el seu principal atractiu.
L'itinerari comença al dipòsits de Matadepera i segueix pocs metres el camí dels Monjos per a desviar-se vers el coll del Mal Pas al peu del Gurugú.
Molt aviat passarem el Mal Pas, indret que consisteix en travessar una part totalment plana per una estreta cornisa d'entre un pam i dos d'amplada, sense cap problema, tret de la timba que hi ha. Si no fos pel precipici hi passaríem amb els ulls tancats!
El camí segueix fins el peu de la impressionant castellassa de Can Torres, abans haurem deixat les dues cruïlles esmentades anteriorment, la de la via i la fàcil.
Arribar a l'indret de la castellassa no és necessari però és recomanable per a observar-la de prop.
Per la dreta de la castellassa hi ha un corriol que ens porta fins a l'altre extrem de la castellasa, indret on podrem admirar la gran pared, en part extra plomada, que cau de la part més alta. Per als més intrèpids es pot seguir fent la volta sencera a la castellassa per un replà, potser una mica més ample que el Mal Pas, però amb un precipici impressionant, i que et deixa novament en el punt d'inici de la volta a la castellassa.
Tornarem sobre les nostres passes fins la cruïlla que ens mena al peu de la via.
En arribar al peu de la pared veurem a la nostra esquerra una escletxa a la roca que és per on puja la via.
L'indret és d'una especial bellesa per l'atreviment de pujar per dins d'una mena de canal-cova. La pujada està equipada amb un seguit de ganxos, uns de vells i uns de més nous que permeten pujar sense cap problema. A punt de sortir de la via hi ha una campana, que per a tocar-la has d'estirar bastant el braç per arribar-hi.
En sortir de la via s'acaben les dificultats, seguirem el camí que ens conduirà a trobar el camí de la Senyora que seguirem força estona.
Una nova canal enllaçarà aquest camí amb el de la Font Soleia, que seguirem molt poca estona, doncs una nova canal ens farà pujar a la carena de les Ànimes que seguirem fins arribar a la font del Saüc.
Del darrera de font, entre els matolls, hi ha un camí, que per una nova i curta canal ens deixa a la part final de la muntanya, on ja veiem a tocar el monestir de sant Llorenç del Munt.
La tornada la farem íntegrament pel camí dels Monjos.
dels dipòsits al collet del Mal Pas: 15mn
del collet a l'extrem de la Castellassa: 20mn
de la castellassa a la cruïlla amb el camí de la Font Soleia: 50mn
de la cruïlla a la font del Saüc: 20mn
de la font a la Mola: 10mn
TOTAL DE PUJADA: 1h 55mn
de la Mola als dipòsits pel camí dels Monjos: 35mn
TOTAL DE L'EXCURSIÓ: 2h 30mn
Wikiloc - ruta Dipòsits de Matadapera a la Mola per la via Lucky Txei - Matadepera, Catalunya (España)- GPS track