dilluns, 9 de gener del 2017

Carcaixells-Montclar-puig de les Cols-Pedralta

Interessant excursió de dificultat mitjana que ens portarà només començar a caminar al menhir de can Llaurador, després a dalt de Montclar per les grimpades de Carcaixells, abans d'arribar al puig de les Cols visitarem el menhir Es Terme Gros i per acabar fruint del bonic indret de l'ermita de Pedralta amb la seva característica "pedra alta",
Ingredients ben diversos per a convertir aquesta excursió en altament atractiva.
La panoràmica de 360 graus també ajuda a recomanar aquesta excursió, el Monclar tot i la seva modesta alçada de 417 metres és un mirador privilegiat des del Montseny, el Montnegre, el Puigmal, el Canigó, Llagostera, Platja d'Aro i fins a Palamós entre d'altres indrets; dalt del puig de les Cols hi afegirem Sant Feliu de Guíxols
Començarem l'excursió al costat de Can Llaurador on arribarem després de sortir de l'autovia C-65 per la sortida de Romanyà de la Selva i seguir la GIV-6611 en direcció a Solius. No haurem fet ni un km per aquesta carretera que ja trobarem el trencall a la nostra esquerra que ens deixarà a Can Llaurador.
Només començar a caminar ja trobem el menhir de Can Llaudador, menhir que fou posat novament en posició vertical als anys 1990.
El camí molt ben marcat començar a pujar, deixem a la nostra esquerra el camí que mena a la via ferrada, actualment tancada pel seu mal estat; i arribem a una petita capella amb un llibre registre, on comença la grimpada per cadenes i cordes, moltes no son necessàries però ajuden principalment si la pedra està mullada o es fa la via de baixada.
Aviat arribarem al pont penjant, on hi ha un indicador que passar-hi és responsabilitat del qui hi passa. En aquest indret també veurem una part de la via ferrada, esmentada anteriorment, on és pot copsat la precarietat actual de l'esmentada via.
Una vegada superat el pont, el camí continua carenejant amb noves cadenes i cordes que ens fan fruir de valent tant pel camí com per la vista.
Finalment arribem al cim del Montclar veritable talaia, també hi ha un llibre registre un parell de metres sota el cim.
Baixarem per l'altre costat per una curta desgrimpada i per un camí transversal arribarem novament al coll del Montclar.
Aquí seguirem a la dreta una pista que a vegades es passeja pel llom de la carena amb les conseqüents bones vistes.
Passarem pels collets dels Ceps i de Sant Baldiri i una mica més endavant ens desviarem uns metres per anar fins el menhir Es Terme Gros, voltat de vegetació. Tornarem al camí principal i el seguirem fins el puig de les Cols; uns metres abans ens podem desviar una mica per a pujar a un avant-cim amb molt bona vista del cim de les Cols.
Sortirem del cim pel costat contrari al d'arribada i emprendrem un fantàstic camí carener, amb unes vistes impressionants, fins que el camí es decideix baixar; en aquesta baixada passarem pel costat de la roca Verdera (un indret que més aviat sembla el Pirineu que a tocar de Sant Feliu de Guíxols).
Seguint per pistes i camins arribarem a l'indret de Pedralta, on hi ha una monumental pedra amb una creu al capdamunt amb una petita i bonica ermita al costat. Un indret molt bonic i que convida a fer-hi un recés.
Després d'una forta baixada el camí segueix flanquejant a mitja alçada amb molt bona perspectiva de la serra d'Ardenya i dels Carcaixells en particular.
Finalment i a tocar de les cases de Solius arribarem al punt d'inici.
de can Llaurador a la capella inici de Carcaixells: 35mn
del Puig a Pedralta: 45mn
de Pedralta a l'inici: 45mn
TOTAL: 4h 05mn.
També podeu seguir aquesta excursió a:
Wikiloc - ruta Carcaixells-Montclar-puig de les Cols-Pedralta - Solíus, Catalunya (España)- GPS track