dilluns, 2 de gener del 2017

Can Robert-el Vano-la Mola-cova del Manel

Ruta circular per pujar a la Mola sortint una mica dels camins convencionals i posant una mica d'emoció en la pujada al Vano.
El circuït consisteix en seguir el camí a la Mola per la canal de l'Abella fins el coll del Drac; després baixarem pel camí de l'ermita de Santa Agnès per deixar-lo i seguir el de la Fontsoleia; pujarem a la roca de la Panxa Contenta (excel·lent mirador) per grimpar a continuació fins el Vano, la font de l'Om i la seva propera cova; la Mola i per acabar passarem per la cova del Manel.
Sortirem de l'aparcament de can Robert i seguirem el ben marcat camí de la canal de l'Abella que conflueix en el collet del Drac amb el que ve del coll d'Estenalles.
Aquest collet és una important cruïlla de camins, doncs venim de la canal de l'Abella, si girem a l'esquerra anirem al coll d'Estenalles, a la dreta a la Mola i seguint recta baixarem pel costat oposat en direcció a l'ermita de Santa Agnès.
Prendrem aquest darrer camí i baixarem uns metres en direcció a l'esmentada ermita fins a trobar l'inici del camí de la Font Soleia.
El seguirem també pocs metres, fins un proper collet; allí girarem a l'esquerra per a enfilar-nos a una propera roca anomenada "Panxa Contenta" un turó força destacat amb unes vistes molt remarcables de la zona, com del Morral del Drac, del turó de les Nou Cabres, de Sta. Agnès (si es acostem al precipici) i sobretot del tros de carena que haurem de grimpar per arribar al Vano i a la font de l'Om (des d'aquí sembla molt més vertical del que és en realitat), del Pirineu (del Puigmal al Canigó) i del Montseny.
Tornarem al collet que hem deixat i començarem a grimpar per la paret del Vano, és una grimpada una mica llarga, però sense gaire inclinació i amb gran quantitat de bones preses i amb varis petits replans. Aquesta grimpada es pot estalviar pujant per una emboscada canal que hi ha a l'esquerra; però és molt més pràctic fer-ho per la roca.
Després de la grimpada arribarem al capdamunt del Vano, una petita fita així ho indica; seguirem un petit corriol que immediatament ens deixa a la font de l'Om (normalment està seca), Un parell de metres abans de la font hi ha el que queda del tronc que dona nom a la font.
A l'esquerra segueix el corriol, que ens porta a una canal que seguirem, però just abans d'entrar-hi seguirem uns metres més un planer corriol per tal d'arribar a la cova de l'Om, una petita cova d'uns set metres, amb la particularitat que està oberta per l'altre extrem.
Tornarem a la canal, de molt bon pujar per dins del bosc i que ens deixa novament al camí del col d'Estenalles a la Mola, molt a prop ja de la Mola.
De la Mola baixem pel camí de la canal de can Pobla i ens dirigirem a la cova del Manel, potser la cova de més anomenada de la zona de Sant Llorenç del Munt.
Seguirem baixant una mica més i arribarem a can Pobla i d'allí novament al punt d'inici de l'excursió a l'aparcament de can Robert.
de can Robert al coll del Drac: 50mn
del coll del Drac a la Panxa Contenta: 10mn
de la Panxa Contenta al Vano: 15mn
del Vano a la font i cova de l'Om: 05mn
de la cova de l'Om a la Mola: 15mn
de la Mola a la cova del Manel: 15mn
de la cova del Manel a can Robert: 40mn

També podeu seguir aquesta excursió a:
Wikiloc - ruta Can Robert-el Vano-la Mola-cova del Manel - Matadepera, Catalunya (España)- GPS track