divendres, 27 de gener del 2017

Aquesta excursió ens portarà a dalt de dos dels tres Jutges, concretament al Mitjà i al Baix, així com també a dalt del Morral del Llop, en aquest cas la classificació de "fàcil" no és correcte; però podem fer igualment l'excursió sense necessitat d'assolir-los.
Bonica i relativament curta circumval·lació amb una primera part on guanyarem pràcticament tota l'alçada i la resta serà una passejada per damunt la carena amb molt bones vistes, ara per un costat, ara per l'altre o pels dos vessant a la vegada.
Sortirem del darrera dels cartells de l'aparcament de l'alzina del Sal·lari i en trobar-nos la pista la seguirem pocs metres a la dreta, en travessat una torrentera la deixarem per agafar un corriol que s'enfila a la dreta, que també deixarem per agafar-ne un altre que també surt a la dreta i que ens portarà als peus dels Tres Jutges.
Seguirem uns metres a la dreta i entre la segona i la primera agulla pujarem per una curta canal herbada que ens deixarà a la carena, girarem a l'esquerra i pujarem a la segona agulla o Jutge Mitjà (el que té un forat) curta grimpada de 2 metres per assolir-lo, baixarem i sense grimpar pujarem a la tercera agulla o Jutge Petit, tornarem al coll i baixarem novament la canaleta (el primer Jutge ja requereix escalar) i retrobarem el camí que seguíem i que en pocs minuts ens tornarà a deixar dalt de la carena en una cruïlla. A la dreta ens portarà a la punta extrema del Morral del Llop i a l'esquerra anirem a sortir a la pista que ve del coll d'Estenalles.
La seguirem, però també ens desviarem per a passar per la coma d'en Vila, indret un encant especial com també ho és el proper indret de l'alzina del Vent, arbre monumental que cal visitar.
A partir d'ací passarem pel coll del Boix, seguirem carenejant fins el turó de les Tres Creus o de la Pola, i d'allí finalment baixarem fins el punt de partida.
de l'alzina del Sal·lari al Tres Jutges: 20mn
del Tres Jutges al Moral del Llop: 15mn
del Morral del Llop al turó de les Tres Creus: 1h 10mn
del turó a l'alzina del Sal·lari: 20mn
Wikiloc - ruta Alzina Sal·lari-Tres Jutges-Morral del Llop-Mas d'en Vila-turó de les Tres Creus - Mura, Catalunya (España)- GPS track