dissabte, 28 de gener del 2017

Alzina Sal·lari - Roca Salvatge - Castellsapera

Aquesta excursió es pot fer en una matinal doncs l'horari és curt. Si volem la podem allargar una mica fent la volta al Paller de Tot l'Any.
La Roca Salvatge té un aspecte que impressiona, però no hi ha cap problema per a pujar-hi, inclús en l'únic esglaó que hi trobem hi ha una corda, que en el fons no fa cap falta, doncs el pas és molt fàcil i de un metre i mig d'alçada.
El que si és evident que no s'ha de tenir vertigen, doncs hi ha parets verticals per tots costats (menys pel que pugem).
Acabarem l'excursió pujant també al Castellsapera, on també hi ha una corda abans d'arribar al collet, però tampoc fa cap falta, doncs disposem d'arrels, branques i presses per a superar el curt tram.
L'indret de la Roca Salvatge impressiona per l'indret on està situada, davant mateix tenim el Paller amb les seves verticals i llargues parets, per l'altre costat tenim el Castellsapera al la vertical paret que l'uneix amb el Queixal del Porc, tot és molt feréstec i solitari.
DESCRIPCIÓ:
Sortirem del aparcament de l'Alzina del Sal·lari i pujarem fins el coll de les Tres Creus, allí agafarem el camí que surt en diagonal vers l'esquerra, el qual seguirem i que ens portaria fins el Paller de tot l'Any, abans d'arribar-hi trobarem un altre camí que surt a la nostra esquerra; el seguirem fins el collet que marca l'inici de la pujada a la Roca Salvatge.
Hi pujarem seguint un corriol i només haurem de fer servir les mans a l'indret on hi ha la corda, després cal seguir per dalt de la carena, terreny pràcticament pla, però amb estimballs a cada costat, però la carena és suficientment ampla com per a no patir, fins la punta de la Roca.
Tornarem sobre les nostres passes fins una nova cruïlla, inici d'un corriol que ens portaria al collet Estret.
Seguirem aquest corriol una estona. Després veurem un nou corriol que surt a la nostra esquerra, seguim-lo poca estona perquè aviat veurem un nou caminoi que s'enfila de valent per la canal que mena a pocs metres del pic de Castellsapera.
Just abans d'arribar al capdamunt de la canal hi ha el pas amb una corda.
Una vegada dalt de la canal girarem a l'esquerra i sortirem dalt del Castellsapera.
Es recomanable seguir fins a l'altre extrem de la carena doncs veurem unes noves perspectives de la zona.
Tornarem al capdamunt de la canal i la baixarem per l'altre costat i seguint el camí arribarem al coll de les Tres Creus i seguidament al cotxe.

de l'alzina del Sal·lari al coll de Tres Creus: 13mn
del coll a la roca Salvatge: 32mn
de la roca Salvatge al pic de Castellsapera: 50mn
(horari fins la segona cota, si ens quedem a la 1ª cota son 5 mn menys)
del Castellsapera a l'alzina del Sal·lari: 25mn
TOTAL: 2h.
Wikiloc - ruta Alzina Sal·lari - Roca Salvatge - Castellsapera - Mura, Catalunya (España)- GPS track